Rosen-lunds blog

Rosen-lunds blog
Rosen-lunds blog

søndag den 12. februar 2012

Hurtige boller

Vejret er fantastisk i dag så vi har brugt vores søndag i haven med at fælde træer, rydde op og sat nogle nye krukker op ude foran gårdbutikken som jeg har bestilt på formland messen -  nu må foråret godt komme så jeg kan få plantet forårs løg i dem.

Efter nogle lidt kolde timer udenfor ville jeg hurtig ind og bage nogle lækre boller så vi kunne få varmen igen med en kop te til. - og her har jeg en super nem og hurtig opskrift på boller som jeg i sin tid fik af min gamle skolelære da jeg gik på Haubro efterskole. - ja det er ved at være nogle år siden men opskriften er flittigt brugt siden da og selvom jeg tit har prøvet andre opskrifter på boller er jeg altid vendt tilbage til den gamle fra efterskolen. Så her får du opskriften og du kan jo nemt gøre bollerne endnu mere lækre med chokoladestykker i.


2,5 dl mælk (lunes)
1 pk. gær
2 æg
0,5 dl sukker
0,5 tsk. salt
150 g. margarine (smeltes)
12,5 dl. mel
Dejen hæver i 20 min.
Boller formes og hæver igen i 20 min. Pensles med æg og bages ved 200grader i 12-15 min.

Velbekomme...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar